Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Korzystna oferta private blog network znajduje się pod tym linkiem.

Żeby klient zauważył twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe profesjonalne i pomocne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network i ich zalety oraz minusy

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej używane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co warto mocno podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem należy poświęcać wiele godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.

Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci blogów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz telefon bądź e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w internetowym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Druga skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, pomocne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z inwestycjami, medycyną oraz doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO