Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Żadne czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Powyższe symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.