Krótko o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron Kraków - więcej informacji o tej usłudze poznasz w tym miejscu

Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Mokotów”)
– miasto (“gitarzysta Kraków”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do osób przebywających w konkretnym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania również wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to również dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– telefon LG G7 niebieski,
– buty sportowe Nike Tanjun czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Zielone Świątki czy koncert znanego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków należy zacząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]