Posiadanie własnej witryny online wymaga jej nieustannego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak nasze działania wywołują naruszenie reguł uczciwej konkurencji i na stronę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jakie działania zastosować w takiej sytuacji.
Czy filtry i bany Google są groźne dla witryny internetowej?
Ban od Google oznacza najgorszy rodzaj kary, jakiemu może zostać poddana strona www. Oznacza on bezwzględne wykasowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy poważnie komplikuje prowadzenie firmy. Zwróćmy uwagę na to, że większość internautów korzysta z Google, więc po usunięciu strony liczba naszych klientów dramatycznie spadnie. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w wynikach przeglądania, co też negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją filtry ręczne – stosowane osobiście przez pracowników Google a także algorytmiczne, które generowane są mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są np. za używanie ogromnej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google należy uprzednio zweryfikować jego podłoże. Najlepiej zaangażować do tego fachową agencję SEO, która sprawnie upora się z banem. Operacja może jednak potrwać aż 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.