Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem wielu obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również ocena możliwości dalszego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się witryny, meta opisy i tytuły, kod strony, strukturę nagłówków i wiele innych elementów. Oprócz samego wyliczenia błędów i nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone też wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem zawartości strony, zgodności ze normami W3C, dostępności, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Znaki, że czas zlecić audyt SEO
Online jest masa stron i narzędzi, dzięki którym w mgnieniu oka i bez opłat wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Długo by wyliczać. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z niewielką liczbą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnotują pewne nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się zazwyczaj od tygodnia do około 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne błędy występujące w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na bezpłatnym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to rzeczy do naprawienia może być wiele. Jeśli strona powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.
Jakie błędy wykrywa audyt SEO?
Rzetelnie wykonany audyt SEO może odkryć mnóstwo wad witryny, w szczególności:
- brak czy też nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics),
- powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- poprawność kodu witryny,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- niska jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
- brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość wczytywania się strony w wersji mobilnej i desktopowej
.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]