Masz nieterminowych klientów? Czas rozważyć automatyczną windykację należności

Szukasz szczegółowych informacji o taniej windykacji? Świetnie trafiłeś! Skieruj się tutaj.

Może być sporo różnych powodów, dlaczego klienci nie płacą w terminie za wykonane zlecenie. Problem z przeterminowanymi należnościami dotyczy nie tylko właścicieli firm, którzy oferują usługi B2B, lecz też firmy z profilem działalności ukierunkowanym na indywidualnych odbiorców.

Systematyczne ponawianie prośby o przelanie opłaty – o windykacji polubownej

Przedsiębiorca ma prawo dochodzić swojej własności poprzez proces windykacji. Chociaż określenie to wielu osobom negatywnie się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to procedurę w trakcie której podejmuje się w stosunku do dłużnika różne czynności dopuszczone w aktualnych przepisach. Czynności te zmierzają do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, czyli systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i przypominanie o obowiązku przelania opłaty. Gdy ta metoda windykacji będzie nieskuteczna, dalszą możliwością jest windykacja sądowa. Jeśli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy wręcz z kilkuset kontrahentów i każdego miesiąca generuje taką samą ilość paragonów i faktur, ryzyko, że jakiś procent opłat nie będzie wniesiony w określonym czasie z pewnością wzrasta. W uporządkowaniu całej procedury powiązanego z księgowaniem wpłat pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który dysponuje też modułem automatycznej windykacji.

Automatyczna windykacja – notyfikacje o terminie wpłat z aplikacji

Aplikacja Flobo nie tylko monitoruje, czy na konto rozliczeniowe wpłynął przelew od kontrahenta, ale w przypadku stwierdzenia jej braku w wyznaczonym terminie, inicjuje ona procedurę przypominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca korzystający z tej aplikacji może przygotować swoje harmonogramy czynności wszczynanych względem opieszałych klientów, określając między innymi przerwy pomiędzy wiadomościami upominającymi. Przypomnienie o przybliżającym się terminie zapłaty za fakturę wysyłana jest z aplikacji dodatkowo przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w minionym kwartale dwukrotnie wykonali przelew z opóźnieniem bądź którzy nie dokonali wpłaty w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeśli upomnienia nie poskutkują, następnymi stadiami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez aplikację Flobo jest wystawienie noty księgowej w wysokości 40 euro oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do BIG. Ostatecznie, pod warunkiem, że wyliczone wyżej działania zadziałają, aplikacja prześle sprawę do e-sądu.

Użycie aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza czas poświęcany na śledzenie wpływających należności, a po paru miesiącach skutkuje też zauważalną poprawą terminowości u klientów.

Flobo

Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail: [email protected]