Wizytówka Google Moja Firma daje możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług szerokiemu gronu odbiorców. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ją założyć, na czym polega weryfikacja oraz jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie wizytówki GMF, to zapraszam do lektury!
Dlaczego warto posiadać wizytówkę Google Moja Firma?
Często małe firmy zastanawiają się, jak mogą konkurować z wielkimi sklepami znanych sieci. Odpowiedź jest bardzo prosta – lokalnie. Jeśli ktoś wyszukuje w Google szewca, serwis rowerowy czy fryzjera, to bardzo ważnym kryterium jest dla niego odległość – konkretne miasto czy nawet dzielnica, w której obecnie się znajduje. Dlatego warto zadbać o to, aby twoja firma znalazła się w takim lokalnym wyszukiwaniu i jak najlepiej zaprezentowała swoją ofertę. Oraz żeby potencjalny klient wiedział, jak się z Tobą skontaktować.
Dzięki wizytówce Google Moja Firma możesz w łatwy sposób zaprezentować kluczowe dla klienta informacje: godziny otwarcia, dokładny adres, dane kontaktowe oraz najważniejsze – ofertę firmy. Często ma to wymierny wpływ na zwiększenie zainteresowania firmą wśród lokalnej społeczności.
Dużą wartością zarówno dla potencjalnych klientów, jak i dla samego przedsiębiorstwa, jest możliwość wystawienia opinii firmie. Z jednej strony to potwierdzenie jakości usług, a z drugiej – właściwie bezkosztowa informacja zwrotna o tym, jak firma jest oceniania. Ponadto opinie klientów mogą stanowić ciekawe źródło pomysłów na rozwój firmy.
Jak założyć wizytówkę?
Kiedy już wiesz, dlaczego warto założyć wizytówkę Google Moja Firma, przedstawię Ci instruktaż, jak to zrobić. Na cały proces składa się kilka łatwych kroków.
1. Zarejestruj się w usłudze
Do Google Moja Firma (Google My Business) możesz zarejestrować się pod tym adresem https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Rejestracji warto dokonać za pomocą tego samego adresu e-mail, którego używasz do logowania do Google Search Console, Google Analytics czy Google Tag Manager. Pamiętaj, że musi być to adres Gmail lub mail, który pochodzi z usługi Google Workspace.
2. Wypełnij formularz
Kolejnym krokiem – po rejestracji adresu e-mail w GMF – jest wypełnienie formularza. Zostaniesz w nim poproszony o podanie kluczowych informacji na temat twojej firmy, takich jak:
- nazwa firmy,
- kategoria, która najlepiej opisuje zakres działań,
- adres i lokalizacja (warto, aby była to lokalizacja, którą mogą odwiedzić klienci),
- miejsce obsługi klientów poza wskazanym adresem (np. inna lokalizacja, dojazd do klienta),
- dodatkowe dane kontaktowe (numer telefonu, adres strony internetowej).
3. Zweryfikuj swoją wizytówkę
Google oferuje kilka sposobów weryfikacji.
- Najczęściej weryfikacja wizytówki ma miejsce za pomocą kartki pocztowej. Przychodzi ona na adres podany w wizytówce i zawiera czterocyfrowy kod. Kartka z kodem weryfikacyjnym powinna dotrzeć do Ciebie w ciągu 14 dni.
- Innym sposobem jest weryfikacja konta za pomocą numeru telefonu (podczas rozmowy telefonicznej) lub otrzymanie wiadomości SMS na podany numer. W tym przypadku również otrzymasz kod weryfikacyjny, który należy wpisać po zalogowaniu do Google Moja Firma.
- Weryfikacji można dokonać również za pomocą adresu e-mail. Na podany adres otrzymasz instrukcję weryfikacji. Ważne jest oczywiście, aby mieć dostęp do adresu e-mail, podanego w wizytówce.
- Jeśli posiadasz zweryfikowane konto w Google Search Consol, to zakładając wizytówkę GMF na to samo konto, będzie ona zweryfikowana automatycznie. Warto jednak sprawdzić, czy twoja firma nie należy do kategorii firm wykluczonych z takiej weryfikacji.
- Ostatnim możliwym sposobem weryfikacji jest weryfikacja zbiorcza. Tyczy się to firm, które posiadają ponad 10 fizycznych lokalizacji – zweryfikowanie właściciela konta Google równoważne jest z weryfikacją wszystkich podległych mu lokalizacji.
Weryfikacji możesz dokonać już teraz lub po uzupełnieniu wszystkich informacji.
4. Uzupełnij dodatkowe informacje
Kolejnym krokiem jest uzupełnienie informacji dodatkowych, czyli wiadomości o:
- usługach/produktach, które oferujesz,
- godzinach pracy/otwarcia sklepu/obsługi klientów,
- opisu firmy – warto opowiedzieć o swojej firmie własnymi słowami
- dodanie logo firmy,
- dodanie zdjęć – jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, dlatego najlepiej właśnie za pomocą zdjęć zaprezentować swój sklep/produkty/menu. Im więcej zdjęć, tym lepiej. Zadbaj jednak, aby zdjęcia były dobrej jakości!
5. Dodaj produkty
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to warto już na tym etapie przedstawić klientom produkty.
Jeśli dodałeś już wszystkie kluczowe informacje o swojej firmie i oferowane produkty, a jeszcze nie dokonałeś weryfikacji, to właśnie teraz jest na to najlepszy moment. Tylko ona dzieli Cię od zaistnienia w mapach Google.
Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma – dlaczego warto to zrobić?
Wizytówka Google Moja Firma wymaga weryfikacji – bez tego nie będzie widoczna w mapach Google!
Ponadto zweryfikowana wizytówka jest bardziej wiarygodna dla użytkowników i daje nam większą możliwość weryfikacji informacji w niej zawartych, np zmianę nazwy firmy i jej opis, dodawać produkty oraz posty.
Google oferuje kilka sposobów weryfikacji, które opisałam we wcześniejszej części artykułu. Jestem pewna, że znajdziesz rozwiązanie optymalne dla Ciebie.
Czy Google pobiera opłaty za wizytówkę GMF?
To co ważne – wizytówka Google Moja Firma jest w pełni darmowa i możesz ją dowolnie modyfikować.
Odpowiednio wypełniona i na bieżąco aktualizowana wizytówka Google Moja Firma może znacznie zwiększyć widoczność Twojej strony i przełożyć się na wzrost zainteresowania Twoimi produktami i usługami.